Czym jest fotografia reklamowa?

Fotografia reklamowa to niezwykle prężnie rozwijająca się dziedzina. Jak powszechnie wiadomo, obraz potrafi przekazać znacznie więcej treści niż tekst, więc raczej trudno sobie wyobrazić współczesny handel bez dobrej jakości zdjęć. Co ciekawe, tak naprawdę nie ma tu znaczenia, czy sprzedajemy przysłowiową pietruszkę, czy limuzynę; w obu przypadkach tym, co najlepiej przemówi do potencjalnego klienta, będzie właśnie odpowiednio skomponowana fotografia.

Komu potrzebne są zdjęcia?
Prawdę mówiąc, łatwiej byłoby opisać, komu nie są potrzebne. Dobrej jakości fotografie sprzedają dziś właściwie wszystko i dlatego znajdziemy je nie tylko na stronach sklepów internetowych, ale też w drukowanych katalogach, czasopismach, prasie specjalistycznej, a także na billboardach.
Oczywiście, innego rodzaju zdjęć potrzebujemy w przypadku sklepu internetowego, gdzie klienta bardziej interesują szczegóły i możliwość dokładnego obejrzenia towaru z każdej strony, a innego w fotografii czysto reklamowej, która ma jedynie przyciągnąć uwagę klienta i sprawić, żeby zainteresował się danym produktem. W tym drugim przypadku, niezwykle istotnym elementem jest odpowiedni kontekst, w jakim przedstawiony będzie dany przedmiot – fotografia powinna nie tylko przedstawiać towar z jak najlepszej strony, ale też sugerować, że jeśli klient zdecyduje się na zakup, może osiągnąć pewne dodatkowe korzyści, albo dołączyć do pewnej uprzywilejowanej grupy.

Działy fotografii reklamowej
I tu dochodzimy do kolejnej kwestii: fotografia reklamowa to niezwykle szerokie pojęcie, więc wyróżniamy w jej obrębie kilka działów. Każdy z nich wymaga nieco innego warsztatu, co jest wynikiem odrębnych właściwości prezentowanej na fotografii oferty. Wyróżniamy zatem następujące działy:
-packshot, czyli fotografia produktowa. Tego rodzaju zdjęcia mają jak najdokładniej przedstawić dany produkt, skutkiem czego jest on prezentowany bez żadnego kontekstu, na białym tle. Ten rodzaj zdjęć najczęściej stosowany jest najczęściej na stronach sklepów internetowych;
-glamour i fashion, czyli fotografia mody. Ten rodzaj zdjęć zwykle służy do prezentowania portfolio osób zatrudnionych w modelingu, bądź prowadzących blogi;
-fotografia wnętrz. Ten gatunek fotografii stosuje się przy prezentacji oferty hoteli i pensjonatów, ale również w przypadku deweloperów czy pośredników nieruchomości;
-fotografia żywności. Ten typ zdjęć przydatny jest głównie w przypadku restauracji i innych lokali gastronomicznych, ale także na stronach blogów poświęconych tematyce zdrowego odżywiania. Zdjęcia żywności są oczywiście nieodzownym elementem wszelkiego rodzaju książek kucharskich oraz poradników poświęconych gotowaniu czy dietom.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 65 8 964

E-mail: kontakt@lukaszkus.pl

ul. Szyperska 14, Poznań

Poradnik na temat szeroko pojętej fotografii, ze szczególnym naciskiem na fotografię reklamową i biznesową. Zapraszamy!