Fotografia reklamowa dla małego biznesu

Mały biznes, dokładnie tak samo, jak ten duży, nie może przetrwać bez klientów. Takie są prawa ekonomii i nic na świecie nie jest w stanie ich zmienić. Sposobów na przyciągnięcie bądź zatrzymanie klienta jest dużo, a wiele zależy tu od charakteru oferowanych przez nas produktów czy usług.
Nieco inaczej reklamować będzie się kwiaciarnia czy pizzeria, a inaczej zakład pogrzebowy. W każdym jednak przypadku kluczem do sukcesu jest „przedarcie się” do świadomości klientów. Nie mając pojęcia o naszym istnieniu, raczej nie skorzystają oni z naszej oferty, niezależnie od tego, jak bardzo będzie dobra i korzystna cenowo na tle konkurencji.

Reklama dźwignią handlu – a co jest dźwignią reklamy?
Jak już wiemy, reklama to podstawa – nie bez znaczenia jest jednak rodzaj reklamy, na jaką się zdecydujemy. Opcji jest bardzo wiele: możemy rozdawać ulotki, możemy też puszczać reklamy w radiu czy pisać posty na internetowych forach. Nic jednak nie przemawia do klientów równie skutecznie, jak obraz.
To właśnie wzrok jest naszym najlepiej rozwiniętym zmysłem i to on sprawia, że na myśl o popularnej sieci fast foodów wyobrażamy sobie wielkie, żółte M, a na myśl o czekoladzie widzimy fioletową krowę. Oczywiście, firmy, o jakich właśnie pomyśleliście, to światowe giganty i jeśli prowadzimy niewielki, lokalny biznes, raczej nie będziemy z nimi konkurować. Nie oznacza to jednak, że mamy zaniedbać korzyści, jakie płyną z reklamy związanej z obrazem, a konkretnie – ze zdjęciem.

Urok fajnych fotek
Dobre zdjęcie, oczywiście pod warunkiem, że umieścimy je w odpowiednim miejscu, potrafi sprzedawać znacznie skuteczniej, niż inne formy reklamy. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest fakt, że na zdjęciu można przekazać bardzo wiele treści – nie tylko widok produktu, jaki chcemy sprzedać, ale też pewien kontekst, w jakim może on być użyty.
I często właśnie sytuacja, w jakiej przedstawimy nasz produkt, może sprawić że klienci również zapragną się w niej znaleźć.
Warto tu podpatrzyć najlepszych, a więc wielkie firmy, które zatrudniają całe działy marketingu: na reklamujących je zdjęciach czy billboardach rzadko przedstawia się sam produkt – znacznie częściej występują tam ludzie (oczywiście nieprzypadkowi), którzy z przyjemnością go używają. Zakup tego produktu wiąże się więc nie tylko z faktem jego posiadania, ale też z możliwością dołączenia do pewnej elitarnej grupy osób, jak te przedstawione na reklamie.
Jaki z tego wniosek? Bardzo prosty: jeśli prowadzimy niewielką kawiarenkę, zdjęcia apetycznych deserów z pewnością będą nam przydatne, ale znacznie mocniej i bardziej sugestywnie przemówi do klienta obraz szczęśliwej rodzinki, albo grupy roześmianych przyjaciół, częstujących się naszymi specjałami.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 65 8 964

E-mail: kontakt@lukaszkus.pl

ul. Szyperska 14, Poznań

Poradnik na temat szeroko pojętej fotografii, ze szczególnym naciskiem na fotografię reklamową i biznesową. Zapraszamy!